فضایی برای استراحت دانش آموزان

کودکان معمولا از فضاهای رنگارنگ استقبال می کنندو تاکنون یافته های فراوانی در حوزه روانشناسی در خصوص تأثیر رنگ های شاد بر کودکان به دست آمده است.
اختصاصی معماری نیوز: کودکان معمولا از فضاهای رنگارنگ استقبال می کنندو تاکنون یافته های فراوانی در حوزه روانشناسی در خصوص تأثیر رنگ های شاد بر کودکان به دست آمده است.

 برپایه همین منطق، گروه معماری هووِک در لوکزامبورگ، فضایی را برای استراحت و تفزیح کودکان طراحی کرده است. این فضا دارای مساحتی بالغ بر 180 متر مربع می باشد.

 البته این امر در پی دستور شهرداری به منظور توسعه فضاهای مدرن در مدارس بوده است. این غرفه علاوه بر کودکان و معملمان و کارمندان مدرسه، برای رهگذران و عابرین نیز جالب توجه می باشد. این غرفه از پانل های چوبی با روکش پلیمری به ضخامت 20 سانتی متر تشکیل شده است.



این پانل های چوبی در کارگاه ساخته و نصب می شود و سپس در محل مستقر می شود. قطعات شیشه ای نیز با اشکال نامنظم هندسی در بخش های مختلف و با رنگ های متفاوت تعبیه شده است.



 به منظور تسهیل در استفاده از این فضا، نیمکت های سراسری و ساده ای نیز در این غرفه طراحی شده است. همچنین ستون های بسیار کوچک و در تعداد کم برای آسیب کمتر به کودکان در این غرفه تعبیه شده است. عبور نور از شیشه ها و انعکاس آن بر روی چوب و سطح زمین، به این غرفه زیبایی خاص می بخشد.